2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı ile (ek Madde 1) Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları

2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE (EK MADDE 1) YATAY GEÇİŞ BAŞVURU SONUÇLARI VE GEREKLİ EVRAKLAR

 

Mersin Üniversitesi 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş(Merkezi Yerleştirme Puanı) Başvuru Sonuçlarına aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

 

YATAY GEÇİŞ BAŞVURU SONUÇ LİSTESİ

  

 Kayıt İçin Gerekli Belgeler:


1-2 adet Fotoğraf
2-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
3-Kayıt Bilgi Formu (2 Sayfa)

4-Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Sayfa)

5-Öğrenim Ücreti Dekontu(ikinci öğretim ve uzaktan eğitim bölümü öğrencileri)

Kayıt Tarihleri:

 

Yatay Geçiş İşlemleri (Merkezi Yerleştirme Puanı)

Başlangıç Tarihi

Bitiş Tarihi

Kayıt İşlemleri

11.09.2017

15.09.2017

Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme İşlemleri

11.09.2017

15.09.2017

 


Kayıt Yeri:

Merkezde yer alan  okullarının kayıtları:

 Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında (Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampüsü   Yenişehir/MERSİN) yapılacaktır.

 

İlçe okullarının kayıtları:

Yatay geçiş hakkı kazanılan Okullarda yapılacaktır. 

 

Kaydınızın tamamlanabilmesi için Ön Kayıt İşlemlerini eksiksiz bir şekilde tamamlamanız gerekmektedir. Bu sistem kayıt işlemlerinizi olabildiğince hızlı ve basit bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Sürecin nasıl işleyeceği konusunda aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir. Ön kayıt işlemleri  11 Eylül 2016 tarihinden itibaren yapılabilecektir.

 

1.Öğrenci Numaranızı Edinin:

http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi giriş sayfasını açın.
 

Bu sayfada bulunan «Öğrenci No. Sorgula» sekmesini açıp gelen ekranda TC Kimlik Numaranız, doğum tarihinizi ve ekranda görünen doğrulama kodunu girip « Sorgula» butonuna basarak üniversite yaşantınız boyunca kullanacağınız Öğrenci Numaranızı öğrenin.


Öğrenci numaranızın ilk iki hanesi kayıt yılınızı, takip eden üç hanesi bölüm/program kodunuzu, son üç hanesi de kayıt sıra numarasını ifade etmektedir.

 

2.İkinci Öğretim ve Uzaktan Eğitim (Mersin Meslek Yüksek Okulu) öğrencileri Katkı Payı Ödemelerinizi Tüm Ziraat Bankası şubelerinden ödemenizi yapabilirsiniz. Dekontları kesin kayıt esnasında ibraz etmek üzere saklayın.

 

Öğrenci Numaranızı ve TC Kimlik Numaranızı belirtmeden ödeme yapamayacağınızı unutmayın. Bu bilgilerin doğruluğu kayıt işleminin devam edebilmesi bakımından kritik önem taşımaktadır.

 

 3.Kişisel Bilgilerinizi Güncelleyin:

Ödemelerinizi tamamladıktan sonra, http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden, «Sisteme Giriş» sekmesi aktif iken, Öğrenci Numaranız ve Şifreniz ile giriş yapın. İlk kullanımda şifreniz TC Kimlik numaranız olarak düzenlenmiş olacaktır. Kayıt işlemlerinden sonra ÖİBS'ye yapacağınız ilk girişte şifrenizi mutlaka değiştirin ve kimseyle paylaşmayın.
 

Açılan ekranda «Ön Kayıt» sekmesinden güncellenmesi istenen tüm bilgileri girip kaydedin. Bu bilgilerin doğruluğu öğrenciliğiniz süresince ve takiben de mezuniyetinizde sorun yaşamamanız bakımından kritik önem taşımaktadır. Kaydettikten sonra kayıt sırasında gerekli olacak belgeleri yazdırın.

 

 

  • Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet Yazdırılacak)
  • Kayıt Bilgi Formu (2 Adet Yazdırılacak 

4. Kayıt Tarihinde ve saatinde Kayıt Yerinde Hazır Bulunun:

 

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • 4 Adet Fotoğraf:

       Son altı ay içinde adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş 2 adet 4,5cm x 6cm boyutunda fotoğraf. Fotoğrafların arkasına öğrenci numaranızı, adınızı ve soyadınızı yazın

 

·         Katkı Payının ödendiğini gösterir banka dekontu:

       İkinci öğretim ve Uzatan Eğitim (Mersin Meslek MYO ) öğrencileri için Katkı Payının ödendiğini gösterir banka    dekontu  Ücreti tahsil edecek olan banka personelinin tahsilatın; "Kurum tahsilat -  Mersin Üniversitesi Harç    Bölümü" 'den T.C. Kimlik numarası ile arama sonucu yapılacağı konusunda bilgilendirilmesi yararlı olacaktır.



·         Öğrenci Kimlik Kartı ücretinin ödendiğini gösterir banka dekontu

         Ücreti tahsil edecek olan banka personelinin tahsilatın; "Kurum tahsilat -  Mersin Üniversitesi Harç       Bölümü" 'den T.C. Kimlik numarası ile arama sonucu yapılacağı konusunda bilgilendirilmesi yararlı   olacaktır.

    

  • Öğrenci Kayıt Belgesi:

       (Ön Kayıtta tamamlanıp yazdırılacak)

  •  Kayıt Bilgi Formu:

       (Ön Kayıtta tamamlanıp yazdırılacak)

 

5. Ders Kaydınızı yapın.

Kayıt Merkezinde kesin kayıt işleminizi tamamlandıktan sonra, okulunuza giderek danışmanlarınızın eşliğinde akademik takvimde belirtilen tarihlerde ders kaydınızı yapınız.

 

Not 1-Kayıtlar şahsen veya noter vekâleti verilen kişi aracılığı ile yapılabilecektir.


2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI İÇİN (Ek Madde 1’e göre) YATAY GEÇİŞ BAŞVURUSUNDA BULUNARAK ÜNİVERSİTEMİZE KESİN KAYIT HAKKI KAZANAN ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

  Üniversitemize 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Ek Madde 1’e göre başvuru yapıp 08.09.2017 tarihinde yayımlanan sonuç listesine göre kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt işlemleri 11.09.2017 ile 15.09.2017 tarihleri arasında yapılacaktır.

  Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslara göre kabul edilen başvurular sonrası kayıt hakkı kazanan öğrencilerin mevzuatlara göre kesin kayıt işlemlerinin yapılması için başvuru esnasında beyan edilen bilgilerinin (Örnek: Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başka bir diploma programının girdiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekmektedir.) doğruluğu başvuru evrakları üzerinden kontrol edilecek olup  beyanı ile mevzuatlar çerçevesinde yapılan kontrol sonrası bilgilerinin uyuşmaması halinde öğrencinin kesin kaydı yapılmayacaktır.

 

 

2017-09-11 16:18:14
12634