2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş(başarı Puanı ve Kurum İçi ) Başvuru Sonuçları
2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş(Başarı Puanı ve Kurum içi ) Başvuru Sonuçları
Sevgili Öğrenciler;
Mersin Üniversitesi 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurumlararası Yatay Geçiş(Başarı Puanı) Başvuru Sonuçları için lütfen Tıklayınız
Mersin Üniversitesi 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları için lütfen Tıklayınız
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
1-2 adet Fotoğraf
2-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
3-Öğrenim Ücreti Dekontu(İkinci Öğretim ve Uzaktan Eğitim öğrencileri için)
4-Kayıt Bilgi Formu (1 Sayfa)
5-Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Sayfa)
Kayıt Tarihleri:
Yatay Geçiş Kayıt Tarihleri (Asiller): 23 Ocak 2017 – 25 Ocak 2017
Yatay Geçiş Kayıt Tarihleri (Yedekler): 26 Ocak 2017 – 27 Ocak 2017
Kayıt Yeri:
Merkezde yer alan okullarının kayıtları:
Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında (Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampüsü Yenişehir/MERSİN) yapılacaktır.
İlçe okullarının kayıtları:
Yatay geçiş hakkı kazanılan İlçe Okullarda yapılacaktır.
Kaydınızın tamamlanabilmesi için Ön Kayıt İşlemlerini eksiksiz bir şekilde tamamlamanız gerekmektedir. Bu sistem kayıt işlemlerinizi olabildiğince hızlı ve basit bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Sürecin nasıl işleyeceği konusunda aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir.
1.Öğrenci Numaranızı Edinin (23 Ocak 2017 tarihinden sonra)
http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi giriş sayfasını açın.
Bu sayfada bulunan «Öğrenci No. Sorgula» sekmesini açıp gelen ekranda TC Kimlik Numaranız, doğum tarihinizi ve ekranda görünen doğrulama kodunu girip « Sorgula» butonuna basarak üniversite yaşantınız boyunca kullanacağınız Öğrenci Numaranızı öğrenin.
Öğrenci numaranızın ilk iki hanesi kayıt yılınızı, takip eden üç hanesi bölüm/program kodunuzu, son üç hanesi de kayıt sıra numarasını ifade etmektedir.
2.İkinci Öğretim ve Uzaktan Eğitim (Mersin Meslek Yüksek Okulu) öğrencileri Katkı Payı ve Öğrenci Kimlik Kartı Ödemelerinizi, Örgün Öğretim öğrencileri Kimlik Kartı Ödemelerinizi Yapın:
Tüm Ziraat Bankası şubelerinden ödemenizi yapabilirsiniz. Dekontları kesin kayıt esnasında ibraz etmek üzere saklayın.
Öğrenci Numaranızı ve TC Kimlik Numaranızı belirtmeden ödeme yapamayacağınızı unutmayın. Bu bilgilerin doğruluğu kayıt işleminin devam edebilmesi bakımından kritik önem taşımaktadır.
3.Kişisel Bilgilerinizi Güncelleyin:
Ödemelerinizi tamamladıktan sonra, http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden, «Sisteme Giriş» sekmesi aktif iken, Öğrenci Numaranız ve Şifreniz ile giriş yapın. İlk kullanımda şifreniz TC Kimlik numaranız olarak düzenlenmiş olacaktır. Kayıt işlemlerinden sonra ÖİBS'ye yapacağınız ilk girişte şifrenizi mutlaka değiştirin ve kimseyle paylaşmayın.
Açılan ekranda «Ön Kayıt» sekmesinden güncellenmesi istenen tüm bilgileri girip kaydedin. Bu bilgilerin doğruluğu öğrenciliğiniz süresince ve takiben de mezuniyetinizde sorun yaşamamanız bakımından kritik önem taşımaktadır. Kaydettikten sonra kayıt sırasında gerekli olacak belgeleri yazdırın.
·
o · Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet Yazdırılacak)
o · Kayıt Bilgi Formu (1 Adet Yazdırılacak)
4.Kayıt Tarihinde ve saatinde Kayıt Yerinde Hazır Bulunun:
· Nüfus cüzdanı fotokopisi
· · 2 Adet Fotoğraf:
Son altı ay içinde adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş 4 adet 4,5cm x 6cm boyutunda fotoğraf.
Fotoğrafların arkasına öğrenci numaranızı, adınızı ve soyadınızı yazın
· · Katkı Payının ödendiğini gösterir banka dekontu:
İkinci öğretim ve Uzatan Eğitim (Mersin Meslek MYO ) öğrencileri için Katkı Payının ödendiğini gösterir banka dekontu Ücreti tahsil edecek olan banka personelinin tahsilatın; "Kurum tahsilat - Mersin Üniversitesi Harç Bölümü" 'den T.C. Kimlik numarası ile arama sonucu yapılacağı konusunda bilgilendirilmesi yararlı olacaktır.
· · Öğrenci Kayıt Belgesi:
(Ön Kayıtta tamamlanıp yazdırılacak)
· · Kayıt Bilgi Formu:
(Ön Kayıtta tamamlanıp yazdırılacak)
5. Ders Kaydınızı yapın.
Kayıt Merkezinde kesin kayıt işleminizi tamamlandıktan sonra, okulunuza giderek danışmanlarınızın eşliğinde akademik takvimde belirtilen tarihlerde ders kaydınızı yapınız.
Not: Kayıtlar şahsen veya noter vekaleti verilen kişi aracılığı ile yapılabilecektir.
Not: Asil adayların kayıt süreleri sonucunda boş kalan kontenjanlar 25.01.2017 tarihi mesai bitiminden sonra ilan edilecektir.