2020-2021 Öğretim Yılı Özel Yetenek Sınavı Sonucu Kayıt Hakkı Kazanan Yedek Öğrencilerin Kayıt İşlemleri



Sevgili öğrenciler;

 

2020 - 2021 eğitim öğretim yılı Özel Yetenek Sınavı sonucu asil listede yer alan öğrencilerin kayıt işlemleri tamamlanmış olup, boş kalan kontenjanlar ve kayıt işlemleri aşağıda belirtilmiştir. 




KAYIT YAPTIRMAYA HAK KAZANAN YEDEK KONTENJANLAR İÇİN TIKLAYINIZ

 

  

Kayıt Tarihi        : 24 - 25 Eylül 2020

 

Kayıt Yeri: Mersin Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı(Çiftlikköy Kampüsü Yenişehir / MERSİN)

Kayıt İçin  İstenen Belgeler:

a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi

b) 2 adet 4,5 cm X6 cm boyutunda vesikalık fotoğraf

c)Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet ) 

d)Kayıt Bilgi Formu (1 Adet )       

e) Kimlik fotokopisi

f) Tam teşekküllü Kamu Hastanelerinden alınacak Sağlık Kurulu Raporu (Spor Bilimleri Fakültesine kayıt hakkı kazanan öğrenciler için)

 g) Erkek adaylar için 1998 ve öncesi doğumlulardan askerlik yönünden sakıncası olmadığına dair belge

    

Kaydınızın tamamlanabilmesi için Ön Kayıt İşlemlerini eksiksiz bir şekilde tamamlamanız gerekmektedir. Bu sistem kayıt işlemlerinizi olabildiğince hızlı ve basit bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Sürecin nasıl işleyeceği konusunda aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir.

  

1. Öğrenci Numaranızı Edinin:

 

http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi giriş sayfasını açın. Bu sayfada bulunan «Öğrenci No. Sorgula» sekmesini açıp gelen ekranda TC Kimlik Numaranız, doğum tarihinizi ve ekranda görünen doğrulama kodunu girip « Sorgula» butonuna basarak üniversite yaşantınız boyunca kullanacağınız Öğrenci Numaranızı öğrenin. Öğrenci Numaranız XX-XXX-XXX formatındadır. Sisteme yapacağınız girişlerinizde rakamların arasındaki  “ – “ (tire) işaretini koymayı unutmayınız.

 

Öğrenci numaranızın ilk iki hanesi kayıt yılınızı, takip eden üç hanesi bölüm/program kodunuzu, son üç hanesi de kayıt sıra numarasını ifade etmektedir.

 

2.Kişisel Bilgilerinizi Güncelleyin:

 

Öğrenci Numaranızı aldıktan sonra, http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden, «Sisteme Giriş» sekmesi aktif iken, Öğrenci Numaranız ve Şifreniz ile giriş yapın. İlk kullanımda şifreniz TC Kimlik numaranız olarak düzenlenmiş olacaktır. Kayıt işlemlerinden sonra ÖİBS'ye yapacağınız ilk girişte şifrenizi mutlaka değiştirin ve kimseyle paylaşmayın.

 

Açılan ekranda «Ön Kayıt» sekmesinden güncellenmesi istenen tüm bilgileri girip kaydedin. Bu bilgilerin doğruluğu öğrenciliğiniz süresince ve takiben de mezuniyetinizde sorun yaşamamanız bakımından kritik önem taşımaktadır. Kaydettikten sonra kayıt sırasında gerekli olacak aşağıdaki belgeleri yazdırın.

  

·Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet Yazdırılacak)
 

·Kayıt Bilgi Formu (1 Adet Yazdırılacak)

    

İzin/Kayıt Dondurma:

Kayıt, devam, uygulama ve sınav koşullarından herhangi birini mazereti nedeniyle yerine getiremeyen öğrencinin hakları, kayıt dondurma ile ilgili istemde bulunması ve bu istemin ilgili yönetim kurulunca değerlendirilip onaylanmasından sonra saklı tutulur. Bu öğrenci mazereti nedeniyle ayrıldığı yerden öğrenimine devam eder. Öğrenci öğrenimi süresince en çok dört yarıyıl kayıt dondurma isteminde bulunabilir. Kayıt dondurulan süre toplam öğrenim süresine dahil değildir. Senato tarafından belirlenen esaslar kapsamında yerleşip kayıt yapan öğrencilere, Türkçe düzeylerini yeterli düzeye getirmek üzere tanınan izin süresi ikinci fıkrada tanımlanan süreye dahil değildir.

İzinli sayılmak isteyen öğrenciler kesin kaydını yaptırdıktan sonra gerekçelerini belgeleyerek bir dilekçe ile ilgili Fakülte/Yüksekokul Öğrenci İşlerine başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

 

 Ders Muafiyeti:

Birime yeni kayıt yaptıran öğrenci, daha önce kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden muaf olmak için talepte bulunabilir. Muafiyet talebinde bulunacak olan öğrenci yalnızca Birime kayıt yaptırdığı yarıyılda eğitim-öğretim yarıyılı derslerinin başladığı ilk haftanın son işgününe kadar muafiyet isteğini içeren bir dilekçe ve durumu gösterir belgelerin onaylı suretleri ile Alt Birime başvurur. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular dikkate alınmaz.

 

 

-Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

 

-Kayıt işlemleri şahsen veya noter vekaleti verilen kişi aracılığı ile yapılacaktır.

 

-Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

 

-Kayıt işlemleri şahsen veya noter vekaleti verilen kişi aracılığı ile yapılacaktır.

 

NOT: 25  Eylül 2020  tarihi saat 17:00 den sonra boş kalan kontenjanlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binasında açıklanacak olup yedek listede yer alan diğer  adaylar sırayla kayda çağrılacaktır.  Kayıt yaptırmak isteyen adayların kayıt için gerekli olan evrakları yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. 

 


  • 2020-09-23 17:07:27
  • 1158