YÖK Bursları Takip Şube Müdürlüğü

GÖREV ALANI

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Üniversitemiz tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Öğrenci işleri Daire Başkanlığının vizyonu ve misyonu doğrultusunda YÖK tarafından verilen burslara ilişkin iş ve işlemleri etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak takip etmek ve yürütmek.

AMAÇ

Ülkemizin öncelikli alanlarında doktoralı insan kaynağına olan ihtiyacını karşılamak üzere Devlet yükseköğretim kurumlarındaki doktora programlarında öğrenim gören öğrencilere, ülkenin ekonomik ve sosyal gelişimi ile refahı için önemli olan alanlara öncelik tanınmak suretiyle belirlenen Devlet yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarına ilk üç sırada yerleşen ve kayıt yaptıran öğrencilere, devlet yükseköğretim kurumlarında görev yapmakta ve doktora tez aşamasında olan araştırma görevlilerine, Devlet üniversitelerinin doktora derecesine sahip araştırma görevlisi, öğretim görevlisi veya Dr. öğretim üyesi kadrolarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarına YÖK tarafından destek verilmesi amaçlanmaktadır. YÖK Bursları Takip Şubesi YÖK Bursları ile ilgili işlemlerin daha etkin yürütülmesini amaçlamaktadır.

DAYANAK

4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 10’uncu maddesi, Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu, Yükseköğretim Kurulu’nun YÖK burslarına ilişkin usul ve esasları, Yükseköğretim Yürütme Kurulu kararları ile Senato kararları esas alınır.

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Personel Daire Başkanlığı Çiftlikköy Kampüsü Rektörlük Binası 2. Kat 33343 Yenişehir/MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0 324 361 00 01 / 35003
    +90 0 324 361 00 09
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0 324 361 07 66
  • Birim Sekreterlik e-mail: burstakip@mersin.edu.tr