Gaziantep'te Gerçekleşen Hackathon/düşünce Maratonu Yarışması’nda, Eğitim Fakültesi Öğrencimiz Yaren Orgun Liderliğindeki "techno Teachers" Takımına İkincilik Ödülü
IOM Türkiye Birleşmiş Milletler Göç Kuruluşu'nun öncülüğünde ve Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Teknopark ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nin iş birliğiyle 7-9 Mayıs tarihleri arasında Gaziantep Yamaçtepe Bilim Kampı'nda “Hackathon/Düşünce Maratonu Yarışması” gerçekleştirildi.
55 katılımcı ve 12 takımın yer aldığı yarışmaya yapay zeka kullanarak tasarladıkları, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımlarını ve teknolojiyle iç içe olan vizyonlarını yansıtan tişörtlerle katılan "Techno Teachers" takımımız, yarışmanın en genç ekibi olarak dikkatleri üzerlerine çekti.
Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencisi Yaren Orgun'un liderliğindeki "Techno Teachers" takımında, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Sosyoloji bölümü dördüncü sınıf öğrencileri Elif Ak ve Sedra Alhamam ile Alanya Aladdin Keykubat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü dördüncü sınıf öğrencisi Halil İbrahim Kural yer aldı.
Eğitimdeki koordinasyon ve iletişim sorunlarını ele almak için çevrimiçi bir platform oluşturma projesiyle yarışmaya katılan takım, bu platform aracılığıyla öğretmenler, öğrenciler ve velilerin ortak bir ortamda kolayca bağlantı kurmalarını sağlamayı hedefledi. Platform, Milli Eğitim Bakanlığı'nın güncellemeleri gibi önemli duyuruları sağlayarak, deneyimleri paylaşacak ve derslerde kullanılabilecek materyaller sunacak şekilde tasarlandı. Ayrıca, farklı uluslardan öğrenciler için dil engellerini aşmayı amaçlayarak, çok dilli bir destek sunmayı planladılar.
Yarışma süresince, ekipler eğitimle ilgili çeşitli zorlukları ele aldılar, bunlar arasında eğitime erişim, eğitimde eşitlik, öğretmen destek ve mesleki gelişim, eğitim teknolojisi (EdTech), yaşam boyu öğrenme ve topluluk katılımı gibi konular bulunuyordu. "Techno Teachers" takımı, kişiselleştirilmiş öğrenme, işbirliği araçları, sanal sınıflar, deneyim paylaşımı, ebeveyn katılımı, çok kültürlü değişim, kaynak paylaşımı, veri koruma ve çevresel etki gibi çözüm önerileriyle yarışmada öne çıktı.
Seçici Kurul tarafından en iyi grup ve girişim projesinin belirlendiği yarışmada ikincilik ödülünü kazanan "Techno Teachers" takımı, sundukları yenilikçi fikirler ve eğitim sektörüne katkılarıyla büyük takdir topladı. Bu başarı, eğitimdeki mevcut zorluklara karşı kolektif çabanın ve yaratıcılığın önemini bir kez daha gözler önüne serdi.
Öğrencilerimizi bir kez daha kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz.