Program ve Müfredat İzleme Komisyon Kararları
Öneriler:
1) Ortaöğretim müfredat programının değişmesinden dolayı özellikle, Matematikte daha önce anlatılan bazı konuların müfredattan çıkarılmasından dolayı Matematik Bölümü 1.sınıf öğrencilerin Analiz derslerinde zorlandığı için Matematik hazırlık dersi gibi bir dersin konulması veya müfredatın ona göre güncellenmesi gerekir.
2) Matematik Bölümü öğrencileri için öğretmenlik ve akademisyenlik seçeneğinin yanında finans ve bilişim sektörleri gibi sektörlerde de çalışabilmeleri için Kriptoloji, Veri Analizi, Ekonomi, Phython Programlama Dili, İstatistik gibi seçmeli derslerin açılması ve öğrencileri bu alana hazırlayacak şekilde verilmesi gerekir. Bu alanlarda ders verebilecek öğretim elemanı da alınmalıdır.
3) Öğrencilerin algılarının açılması ve farkındalık kazanması için sürekli seminer ve konferanslar gibi mesleki eğitimlerin verilmesi gerekir. Matematik topluluğu bu konuda daha aktif görev alması gerekir.
4) Matematik Bölümü öğrencilerinin büyük çoğunluğunun bu bölüm hakkında yeteri kadar bilgi almadan tercih ettikleri için bu bölümün kariyer olanakları ve mezunların sektöre hazır hale gelmeleri için aktif ve yönlendirici bir danışmanlık ve rehberlik verilmesi gerekir.
5) Her dersin kazanımlarına uygun şekilde sorular sorulmalı ve ölçme değerlendirme bu kazanımlara uygun şekilde olmalıdır.
6) Farklı sektörlerde kişiler çağırılıp öğrencilerle buluşturulmalı ve kariyer olanakları hakkında farkındalıklar oluşturulmalıdır.
7) Matematik Bölümünün mevcut müfredat programı araştırma üniversitelerindeki Matematik müfredat programları göz önüne alınarak yeniden gözden geçilmeli ve güncellenmelidir.
8) Çift Anadal Programları daha aktif hale getirilmelidir ve yönde çalışmalar yapılmalıdır.
9) Öğrencilerin bilimsel araştırma ve bilimsel yayın yapma becerisini kazanabilmeleri için Bitirme Çalışması veya Seminer gibi derslerin konulması faydalı olabilir.
10) Matematik Müfredat Programının FEDEK akreditasyonuna uygun hale getirilmesi için çalışma yapılmalıdır.
11) Mezunlar ve sektör temsilcileri ile daha sık bir araya gelinmelidir. Öğrencileri de buna dâhil ederek mezunların ve sektör temsilcilerinin deneyimlerini öğrencilerle paylaşma olanakları sağlanmalıdır.