Turizm İşletmeciliği Doktora Programı

Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm
İşletmeciliği Anabilim Dalı Doktora Programı 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında
başlamıştır. Yüksek lisans derecesi ile doktora programlarına başvuran adayın;
1- Lisans ve yüksek lisans diplomasına sahip olması, 2- Akademik Personel ve
Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli puanı almış
olması, 3- Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen dil sınavlarının
birinden Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen başarı puanına sahip
olması, 4- Anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan başarılı olması gerekir.
Lisans derecesi ile doktora programlarına başvuran adayın; 1- Lisans mezuniyet
not ortalamasının 100 üzerinden en az 85.00 veya eşdeğeri olması, 2- ALES’in
ilgili alanından en az 90 puan almış olması, 3- Üniversitelerarası Kurul tarafından
kabul edilen dil sınavlarının birinden “Üniversitelerarası Kurul” tarafından
belirlenen başarı puanına sahip olması, 4- Anabilim dalı tarafından yapılan
mülakattan başarılı olması gerekir. Doktora programına yüksek lisans derecesi
ile başlayan öğrenciler için; 1. Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer ana
bilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21
kredilik (120 AKTS) ders ve en az 2 seminer dersini alıp, başarılı (100
üzerinden en az 80 puan) olmak, 2. Doktora yeterlik sınavından başarılı olmak,
3. Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (120 AKTS) jüri önünde
savunarak başarılı olmak. Doktora programına lisans derecesi ile başlayan
öğrenciler için; 1- Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer ana bilim dallarının
lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 42 kredilik (150 AKTS)
ders ve en az 2 seminer dersini alıp, başarılı (100 üzerinden en az 80 puan)
olmak, 2- Doktora yeterlik sınavından başarılı olmak, 3- Konusu ile ilgili bir
alanda hazırladığı tezi (150 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak. Doktora
programının amacı araştırma alanıyla ilgili analitik ve bağlamsal düşünce
pratiğine ulaşmış, araştırmacı kimliğini pekiştirmiş, uzmanlık alanında
bilimsel etik kurallarını uygulayan, problemleri tespit edip, alternatif
çözümler üretebilen ve uygun çözüm önerisini gerekçeleriyle savunabilen,
çalışma alanıyla ilgili tartışılan sorunsallara alternatif öneriler üretebilen,
alanıyla ilgili özgün ve orijinal katkı sağlayabilecek bir araştırma yapabilen,
akademik ve sektörel paydaşlarla nitelikli iletişim kurabilen, eksikliklerinin
farkında olarak sürekli gelişimi hedefleyip, kendi gelişim düzeyini
denetleyebilen, özgün araştırma alanıyla ilgili akademik farkındalık yaratmak
için gerekli çalışmaları yapabilen, alanıyla ilgili bilişim teknolojilerinden
yararlanabilen ve ilgili paket programları gelişmiş düzeyde kullanabilen,
düşüncesini anlaşılır bir kurguyla yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen ve çok
yönlü bir bakışla savunabilen akademisyen adayları yetiştirmektir. Doktora
eğitimini başarı ile tamamlayanlar, ilgili üniversitenin ‘’Öğretim Üyesi Atama
ve Yükseltme Kriterleri’’ni sağlamak koşuluyla öğretim üyesi olarak atanmak
suretiyle akademik kariyer yapabilirler. Ayrıca doktora sonrası programlara
(post-doc) başvurabilirler.