Faaliyet Raporları
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2024 YILI
ÇOCUK EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ FAALİYET RAPORU
İÇİNDEKİLER
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER.............................. 24
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ............... 30
TABLOLAR
SUNUŞ (Harcama Yetkilisi)
2024 yılında Üniversitemizin belirlediği Üniversite–Şehir ve Üniversite-Sanayi işbirliği geliştirilmesi hedeflerinin yanı sıra inovatif bir bakış açısı, tam katılımlı kalite ve hizmet politikalarının öncülüğünde ilerlemiştir. Stratejik planda yer alan hedeflerin ışığında, çalışmalarına devam etmiştir.
Tüm paydaş ve çalışanlarımızın katılımıyla doğru, kaliteli, güvenilir, en son eğitim metot ve teknolojilerini kullanarak personel belgelendirme hizmetlerini veren; karşılıklı memnuniyete önem veren eğitim merkezimiz, örgün eğitim dışında kalan tüm eğitimleri ve danışmanlık hizmetlerini bu yıl da kendini geliştirerek ve yenileyerek sürdürmüştür. Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), bilimsel yaklaşımlar kullanılarak çocukları yetenek alanlarını geliştirmek; birleştiren, üreten, sorun çözen bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak; kültür, sanat, spor alanlarındaki farkındalıklarını arttırmak; doğa ve çevre bilinci oluşturmak amacıyla kurulmuştur. Bu amaçla yürütülen faaliyetler her yıl yıllık çalışma program taslağı ve tahmini bütçe önerisi hazırlanarak yönetim kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunulduktan sonra yürütülmektedir.
2024 yılında 2 adet toplumsal katkı amaçlı dış paydaşlara yönelik eğitim düzenlenmiştir. Ayrıca Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile bir adet yerel proje sürdürülmüştür. Okul Öncesi Öğretmenliği öğrencileri ise merkez alanını kullanarak faaliyet yürütmüştür. Yaklaşık 100 öğrenciye meslek tanıtım faaliyeti gerçekleştirilmiştir.
Mersin Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin vermiş olduğu eğitimler, danışmanlık hizmetleri, seminer ve konferanslar ile ikili işbirliklerimiz, Üniversitemizi en üst düzeyde temsil eden Rektörümüz adına gerçekleştirilmiştir.
Bu rapor, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin sağlayacağı kazanımların altyapısını kuran bir dönemi işaret etmektedir. Bu süreçte katkısı olan tüm yöneticilerimize ve Merkezimizde görev yapmakta olan idari ve akademik personellerimize teşekkürlerimi sunarak, gelecek dönemdeki çalışmalarında kolaylıklar dilerim.
Prof. Dr. Emine YILMAZ BOLAT
Müdür
GENEL BİLGİLER
I-
GENEL BİLGİLER
Sahip olduğu yüksek nitelikli akademik programlarla evrensel değerler içinde eğitim-öğretim faaliyetleri yaparak, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, modern, yaratıcı, pozitif ve eleştirel düşünebilen, doğaya duyarlı, kültür değerlerinin farkında, Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerine bağlı, katılımcı, üretken ve ülkesini tüm dünyada temsil edecek üstün nitelikli bireyler yetiştirip, bilimsel çalışma ve araştırmalarla ürettiklerini toplum yararına sunup, bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.
Bu çerçevede merkezimiz, kişisel eğitimlerin yanı sıra kamu ve özel sektör kuruluşları ile yurtdışındaki kişi ve kurumlara çocuk eğitimi konusunda ihtiyaç duydukları alanlarda, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim programları, kurslar, seminer ve konferanslar düzenlemekte; bu faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamakta ve bu alanda üniversitemiz olanaklarının tanıtımını yapmaktadır.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanat ile öğrencilerini, mezunlarını, çalışanlarını ve toplumu yaşam boyu öğrenmeyle bütünleştiren, kalite odaklı, toplum değerlerine duyarlı, engelsiz ve uluslararası tanınırlığa sahip bir üniversite olmaktır.
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar
Merkezin amacı
Merkezin amacı; bilimsel yaklaşımlar kullanılarak çocukların yetenek alanlarını geliştirmek; birleştiren, üreten, sorun çözen bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak; kültür, sanat, spor alanlarındaki farkındalıklarını artırmak, doğa ve çevre bilinci oluşturmaktır.
Merkezin faaliyet alanları
a) Çocukların üniversite ortamında genel bilgi ve birikimlerini artırmak, böylece bilimin, sanatın ve kültürün topluma yayılmasına ve bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemleriyle erken yaşta tanışan kuşakların yetişmesine katkıda bulunmak,
b) Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki bireylerin çağımızın çok yönlü insanı olarak yetişmelerine katkı sağlamak amacı ile çeşitli alanlarda eğitim programları, bilim ve doğa kampları, sergiler, bilim okulları ve uygulamalı öğrenme etkinlikleri düzenlemek,
c) Akademik çerçevede bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında uygulama ortamları yaratarak, çocukların etkileşimli olarak çalışma alışkanlıklarının oluşmasını sağlamak, herhangi bir alanda bilgi sahibi olmak isteyen hedef kitleye bu bilgiyi sağlamak,
ç) Çocukların erken yaşlarda üniversite ortamı ile tanışmalarını sağlayarak üniversite okumaya olan ilgi ve heyecanlarını artırmak ve hedefler oluşturmasında rehber olmak,
d) Öğrencilerin meslek tercihinde bulunurken yapacakları hataların önceden giderilmesi ve bu yolla oluşabilecek kaynak dağılımı ve emek piyasası problemlerinin ortadan kaldırılmasına katkı sağlamak,
e) Öğrencilerin meslek tercihinde bulunurken yapacakları hataların önceden giderilmesi ve bu yolla oluşabilecek kaynak dağılımı ve emek piyasası problemlerinin ortadan kaldırılmasına katkı sağlamak,
f) Okul öncesi ve ilköğretimde sürdürülebilir eğitimi yaygınlaştırmak,
g) Toplumun bilimsel bilgiye erişebilirliğini artırmak,
ğ) Üniversitenin çocuklarla çalışmalar yapması yoluyla toplumla ilgili sorumluluklarını yerine getirmesine ve toplumla daha iç içe olmasına yardımcı olmak,
h) Çocuklarda bilim, sanat ve spor eğitimi ve etkinlikleri yolu ile Üniversite kültürünün oluşturulmasını sağlamak,
ı) Çocukların, ailelerin ve eğitmenlerin üniversite ortamında yeni eğitim modellerini tanımalarını sağlamak,
i) Herhangi bir nedenle bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında eğitim alma şansına sahip olamayan çocukların, diğer bireylerle aynı ortamda eğitim almalarını sağlamak, eğitim-öğretim sürecini destekleyecek yazılı ve elektronik yayınlar hazırlamak,
j) Üniversite imkânlarının Merkezin faaliyetleri kapsamında değerlendirilmesini sağlamak, bilimsel, sanatsal, sportif ve kültürel nitelikli her türlü ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetler düzenlemek, yayın ve yayım etkinliklerinde bulunmak,
k) Ulusal ve uluslararası düzeyde projeler yazmak, yürütmek ve çocuk faaliyetleri kapsamında yapılan organizasyonlarda işbirliği yapmak,
l) Yapılacak eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili olarak akademisyenlerin bilimsel uygulama ve araştırma yapmasına imkân sağlamak,
m) Hedef kitlenin eğitimi amacı ile yeni etkinlikler geliştirmek, bunların değerlendirilmesini yapmak ve uygulamaları yerel, ulusal ve uluslararası çapta paylaşıma sunmak,
n) Hedef kitlenin eğitimi ile ilgili stratejiler geliştirmek, bu alandaki mevcut uygulamaları değerlendirmek ve yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde güncel yöntemler geliştirilmesine katkı sunmak,
o) Bilim, kültür ve sanattaki yenilikleri ve birikimleri, eğitim-öğretim müfredatlarıyla ilişkilendirerek çocuklar, öğretmenler ve ailelerle paylaşmak,
ö) Merkezin programlarına katılan çocuk ve gençlere katılım belgesi vermek.
Müdür Görev ve Sorumlulukları
Müdür, Üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür tekrar görevlendirilebilir. Müdür çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere en fazla üç öğretim elemanını müdür yardımcısı olarak görevlendirebilir. Müdür istediğinde müdür yardımcılarını değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevi de kendiliğinden sona erer. Müdürün görevi başında olmadığı zamanlarda müdür yardımcılarından biri Müdüre vekâlet eder. Göreve vekâlet altı aydan bir gün fazla olması durumunda yeni bir Müdür görevlendirilir. Rektör gerekli gördüğü durumlarda Müdürü süresi bitiminden önce görevden alabilir. Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek,
b) Her yılın Ocak ayının ikinci haftasının son iş günü yıllık çalışma program taslağını ve tahmini bütçe önerisini hazırlamak ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
c) Her yılın Aralık ayının ikinci haftasının son iş gününe kadar ya da Rektörün isteği üzerine, talebin geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki yıllık çalışma raporunu hazırlamak ve Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlük onayına sunmak,
ç) Gerekli durumlarda Danışma kurullarının, Merkez birimlerinin, koordinasyon/çalışma gruplarının oluşturulması için Yönetim Kuruluna öneride bulunmak ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
d) Gerekli durumlarda Merkez birimleri, koordinasyon ve/veya çalışma gruplarının çalışmalarının uyumlu bir şekilde yürütülebilmesi için bir Koordinatör görevlendirmek,
e) Yönetim ve Danışma kurullarının periyodik toplantılarının yanı sıra gerekli hallerde yapılacak toplantılar için gündem maddelerini oluşturmak, bu kurulları toplantıya çağırmak ve bunlara başkanlık etmek, bu kurulların kararları ile çalışma programının ve Merkezin diğer çalışmalarının Merkezin amaçları doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
f) Merkeze bağlı birimlerin veya koordinasyon/çalışma gruplarının ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak,
g) Merkez ile Üniversitenin tüm birimleri ve dış paydaş birimleri arasında Merkezin amaçları doğrultusunda iş birliğini sağlamak,
ğ) Merkezin faaliyet alanları kapsamında yer alan ulusal ve uluslararası tüm etkinliklere Merkezin temsilcisi olarak katılmak veya Merkezi temsil edecek personeli görevlendirmek,
h) Gerekli durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç duyulan alanlarda ilgili bilim insanı, araştırmacı, uzman, eğitimci, sanatçı, idari ve teknik personelin görevlendirilmesi için Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
ı) Gerekli durumlarda Merkezde görev yapacak, yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü uzmanlar ve stajyer öğrencileri belirlemek ve görevlendirmek için Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
i) Bir yıl içinde verilecek hizmetleri, yapılacak tüm etkinlikleri, bu hizmet ve etkinliklerde görev alacak kişileri belirlemek ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
j) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve teknik personel kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe bildirmek.
Yönetim Kurulu Görev ve Sorumlulukları
Yönetim Kurulu, Müdür, Müdür Yardımcısı/yardımcıları ve Müdürün önerisiyle Rektör tarafından seçilen öğretim elemanı/elemanlarından olmak üzere beş öğretim elemanından oluşur. Müdür, Merkezin oluşum amacını, kapsamını ve etkinlik alanlarını gözeterek gerekli sayının iki katı sayıda öğretim elemanını Rektöre önerir ve Rektör bu öğretim elemanları arasından gerekli sayıda kişiyi Yönetim Kurulu üyesi olarak görevlendirir. Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Müdürün görev süresinin bitmesi veya görevinden ayrılması durumunda Yönetim Kurulu üyelerinin de görevleri sona erer. Herhangi bir nedenle ayrılan üyenin yerine, yine aynı yöntemle yenisi seçilir. Görevi sona eren üye tekrar seçilebilir. Yönetim Kurulu, yılda en az bir kez ve/veya gerekli hallerde Müdürün çağrısı üzerine Müdürün başkanlığında toplanır. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Kararlar, açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde kapalı oylama yapılır. Kapalı oylama sonucunda eşitliğin bozulmaması durumunda Müdürün kararı belirleyicidir.
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak ve kararlar almak,
b) Müdür tarafından her yılın Ocak ayının ikinci haftasının son iş günü hazırlanan yıllık çalışma program taslağını ve tahmini bütçe önerilerini değerlendirerek karara bağlamak,
c) Müdür tarafından her yılın Aralık ayının ikinci haftasının son iş gününe kadar ya da Rektörün isteği üzerine, talebin geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkında hazırlanan yıllık çalışma raporunu karara bağlamak,
ç) Gerekli durumlarda Müdür tarafından önerilen Danışma Kurullarının, Merkez birimlerinin, koordinasyon/çalışma gruplarının oluşturulmasını karara bağlamak,
d) Bir koordinasyon/çalışma grubunun görevlerini, kimlerden ve kaç kişiden oluşacağını ve görev süresinin ne kadar olacağını karara bağlamak,
e) Merkez ile Üniversitenin tüm birimleri ve dış paydaş birimleri arasında Merkezin amaçları doğrultusunda iş birliğinin sağlanmasında Müdüre yardımcı olmak,
f) Gerekli durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç duyulan alanlarda ilgili bilim insanı, araştırmacı, uzman, eğitimci, sanatçı, idari ve teknik personelin görevlendirilmesini karara bağlamak,
g) Gerekli durumlarda Merkezde görev yapacak, yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü uzmanların ve stajyer öğrencilerin görevlendirilmesini karara bağlamak,
ğ) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve teknik personel kadro ihtiyaçlarını karara bağlamak,
h) Bir yıl içinde verilecek hizmetleri, yapılacak tüm etkinlikleri, bu hizmet ve etkinliklerde görev alacak kişileri belirleyerek karara bağlamak.
Danışma Kurulu Görev ve Sorumlulukları
Danışma Kurulu gerekli görüldüğü takdirde Müdür tarafından kurulur. Danışma Kurulu; Müdür, Müdür yardımcıları ve Üniversitenin paydaşlarını temsil eden İç Danışma Kurulu ve/veya Üniversite dışındaki paydaşlarını temsil eden Dış Danışma Kurulundan oluşur.
(2) Bu kurullar aşağıdaki biçimde oluşturulur:
a) İç Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına, kapsamına ve etkinlik alanlarına katkı yapacak öğretim elemanları arasından Müdür tarafından önerilen ve Yönetim Kurulunca seçilen kişilerden oluşur. İç Danışma Kurulu Merkezin çalışma alanları göz önüne alınarak en fazla 25 öğretim elemanından oluşur. Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Görevi sona eren üyenin yerine yeni üye aynı yöntemle seçilir.
b) Dış Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına, kapsamına ve etkinlik alanlarına doğrudan katkı yapacak dış paydaşların temsilcilerinden oluşur. Yönetim Kurulu, Merkezin çalışma alanları ile doğrudan ilişkili olan kamu ve özel kurum ve kuruluşlar ile alanın uzmanlarını belirler ve bu kurum ve kuruluşların ve/veya alan uzmanlarının danışma kurulundaki temsilcileri söz konusu birimlerle/kişilerle ilişki kurulduktan sonra Rektörün oluru ile kesinleşir. Dış Danışma Kurulu; Merkezin amacına katkı yapacak ve çalışma alanları ile doğrudan ilişkili olan en fazla 25 dış paydaşın temsilcisinden meydana gelir. Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Görevi sona eren üyenin yerine yeni üye aynı yöntemle seçilir.
(3) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine, Müdürün başkanlığında yılda en az bir defa, gerekli durumlarda daha fazla olmak üzere toplanır. Danışma Kurulu toplantısı için salt çoğunluk aranmaz, ancak kararlar katılan üye sayısının salt çoğunluğu ile alınır. Oylama sonucunda oyların eşit olması halinde kapalı oylama yapılır. Kapalı oylama sonucunda eşitliğin bozulmaması durumunda Başkanın kararı belirleyicidir.
(4) Müdürün görev süresinin bitmesi veya görevinden ayrılması durumunda Danışma Kurulu üyelerinin de görevleri sona erer.
Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını oluşturmaya yardımcı olmak,
b) Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış paydaşlarla işbirliğinin geliştirilmesini sağlamak üzere Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak,
c) Her yılın Aralık ayının ilk haftasının son iş gününün mesai bitimine kadar, Danışma Kurulu üyeleri kendi bulundukları birimlerin Merkez ile iş birliği kapsamında yaptıkları ve bir sonraki yıl için yapmayı planladıkları tüm etkinliklerini, görüş ve önerilerini bir rapor halinde Yönetim Kuruluna sunmak.
Merkez birimleri ve/veya koordinasyon/çalışma grupları
Müdür tarafından gerekli görüldüğü takdirde, bir veya daha çok hizmet dalı için, işlerin daha verimli yürütülebilmesi amacıyla, Müdürün önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla, süreli/süresiz görev yapacak olan birimler ya da koordinasyon ve/veya çalışma grupları oluşturulabilir. Bir koordinasyon/çalışma grubunun görevleri, kimlerden ve kaç kişiden oluşacağı ve görev süresinin ne kadar olacağı Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürleri Kurulu onayı ile kesinleşir.
Koordinatör
Müdür tarafından gerekli görüldüğü takdirde, Merkez birimleri, koordinasyon ve/veya çalışma gruplarının çalışmalarının uyumlu bir şekilde yürütülebilmesi için Müdür tarafından görevlendirilen kişidir.
C- Birim/İdareye İlişkin Bilgiler 1- Fiziksel Yapı
Merkezimizin sahip olduğu herhangi bir bina bulunmamaktadır. Faaliyetler için Mersin Çocuk Üniversitesinin proje kapsamında yaptırdığı Çiftlikköy Kampüsü Park Bahçeler yanındaki ahşap baraka kullanılmaktadır.
1.1- Eğitim Alanları
Eğitimler için Çocuk Üniversitesinin proje kapsamında yaptırdığı Çiftlikköy Kampüsü Park Bahçeler yanındaki ahşap baraka ve çevresindeki alan ile üniversitenin diğer birimleri kullanılmaktadır.
Kapasite | Derslik | Bilgisayar Lab. | Diğer Lab. | Atölye | Stüdyo | Toplam | ||||||
Adet | Alan (m2) | Adet | Alan (m2) | Adet | Alan (m2) | Adet | Alan (m2) | Adet | Alan (m2) | Adet | Alan (m2) | |
0-25 Kişilik | 1 | 30 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam | 1 | 30 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 30 |
1.2- Ofisler (Birimler tarafından hazırlanacaktır)
Türü | Sayısı (Adet) | Alanı (m2) |
Akademik Ofis | - | - |
İdari Ofis | - | - |
Toplam | - | - |
Birim | Adet | Alan (m2) |
Kantin ve Kafeterya | - | - |
Yemekhane | - | - |
Lojman | - | - |
Sergi Salonu | - | - |
Kütüphane Salonu | - | - |
İnternet Salonu | - | - |
Misafirhane | - | - |
Seminer Salonu | - | - |
Sosyal Tesis | - | - |
Kreş | - | - |
Açık Spor Tesisi | - | - |
Kapalı Spor Tesisi | - | - |
Konferans Salonu | - | - |
Yurt | - | - |
|
|
|
|
|
|
Toplam | - | - |
Birim | Adet | Alan (m2) |
Arşiv | - | - |
Depo | - | - |
Toplam | - | - |
2- Örgüt Yapısı
Merkezin, 2024 yılındaki örgütsel yapısında bulunan yönetim organları ve hiyerarşik yapısı aşağıdaki biçimdedir:
REKTÖR
REKTÖR YARDIMCISI
MÜDÜR
MÜDÜR YARDIMCILARI
İDARİ YAPI AKADEMİK BİRİMLER
Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin Organları: a) Müdür, b) Müdür yardımcıları, c) Yönetim Kurulu, d) Danışma Kurulu.
Müdür, Üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür tekrar görevlendirilebilir. Müdür, kendisine yardımcı olmak üzere en fazla üç öğretim elemanını müdür yardımcısı olarak görevlendirebilir. Yönetim Kurulu, Müdür, Müdür Yardımcısı/yardımcıları ve Müdürün önerisiyle Rektör tarafından seçilen öğretim elemanı/elemanlarından olmak üzere beş öğretim elemanından oluşur.
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.1- Yazılımlar
Merkezimizde kullanılmakta olan spesifik bir yazılım programı bulunmamaktadır.
Kullanılan Yazılım Programları | Sorumlu Birim/Kurum | Kullanıcı Birimler | Kullanım Alanları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cinsi | Eğitim Amaçlı (Adet) | Araştırma Amaçlı (Adet) | Sağlık Amaçlı (Adet) | İdari Amaçlı (Adet) |
Toplam |
Masa Üstü Bilgisayarlar | - | - | - | - | - |
Taşınabilir Bilgisayarlar | - | - | - | - | - |
Cep Bilgisayarı | - | - | - |
| - |
Kiosk Bilgisayar | - | - | - | - | - |
Sunucular | - | - | - | - | - |
İnce İstemci | - | - | - | - | - |
3.3- Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi | Eğitim Amaçlı (Adet) | Araştırma Amaçlı (Adet) | Sağlık Amaçlı (Adet) | İdari Amaçlı (Adet) |
Toplam |
Projeksiyon | - | - | - | - | - |
Slayt Makinesi | - | - | - | - | - |
Tepegöz/ Doküman Kamerası | - | - | - | - | - |
Episkop | - | - | - | - | - |
Barkod Okuyucu ve Optik Okuyucular | - | - | - | - | - |
Baskı Makinesi | - | - | - | - | - |
Fotokopi Makinesi | - | - | - | - | - |
Faks | - | - | - | - | - |
Fotograf Makinesi | - | - | - | - | - |
Kameralar | - | - | - | - | - |
-Televizyonlar | - | - | - | - | - |
Tarayıcılar | - | - | - | - | - |
Müzik Sistemi | - | - | - | - | - |
Mikroskoplar | - | - | - | - | - |
Nokta Vuruşlu Yazıcılar | - | - | - | - | - |
M.Püskürtmeli Yazıcılar | - | - | - | - | - |
Lazer Yazıcılar | - | - | - | - | - |
Çok Fonksiyonlu Yazıcılar | - | - | - | - | - |
Barkod Yazıcı ve Okuyucuları | - | - | - | - | - |
Teksir Makineleri | - | - | - | - | - |
Sabit Telefon | - | - | - | - | - |
Telsiz Telefon | - | - | - | - | - |
Telsiz | - | - | - | - | - |
Plotter | - | - | - | - | - |
Uzun Mesafeli Telsiz Telefon | - | - | - | - | - |
Gemi Simülatör Sistemleri | - | - | - | - | - |
……………………… |
|
|
|
|
|
……………………… |
|
|
|
|
|
……………………… |
|
|
|
|
|
4- İnsan Kaynakları
Merkezimiz bünyesinde, ilgili yönetmelik gereği, hiçbir kadro yapılanması mevcut değildir. Dolayısıyla, boş veya dolu kadro tanımlaması yapılamamaktadır. Merkezin idari yapısında, 2 idari personel, 2 sürekli işçi ve 1 Sözleşmeli Perosnel olmak üzere toplam 5 personel görev yapmaktadır.
Tablo 8. Akademik, İdari, İşçi ve Sözleşmeli Personel Dağılımı | ||||||||||||||||
Kadro | İdari Personel | Akademik Personel1 |
4/C Personel | Geçici İşçi (4/D) | Sürekli İşçi (4/D) | Sözleşmeli Personel (Akademik+İdari ) | Genel Toplam |
| ||||||||
Personel Sayısı | Sayı | Dağılım Oranı % |
Sayı | Dağılım Oranı % | Sayı | Dağılım Oranı % | Sayı | Dağılım Oranı % | Sayı | Dağılım Oranı % |
Sayı | Dağılım Oranı% |
Sayı | Toplam İçindeki Pay |
| |
a | (a/g) | b | (b/g) | c | (c/g) | d | (d/g) | e | (e/g) | f | (f/g) | g |
|
| ||
Kadın |
|
| 1 | 33.33 |
|
|
|
|
|
|
|
| 1 | 33.33 |
| |
Erkek |
|
| 2 | 66.67 |
|
|
|
|
|
|
|
| 2 | 66.67 |
| |
Toplam |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3 | 100 |
| |
4.1- Akademik Personel
Merkezimizde, sadece müdür ve müdür yardımcıları bulunmakta olup akademik personel kadrosu mevcut değildir.
Unvan | Kadroların Doluluk Oranına Göre | Kadroların İstihdam Şekline Göre | ||||||
Dolu |
Boş |
Toplam | Doluluk Oranı (%) | Tam Zamanlı | Oran (%) | Yarı Zamanlı | Oran (%) | |
Profesör |
|
|
|
|
|
|
|
|
Doçent |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. Öğr. Üyesi |
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğretim Görevlisi |
|
|
|
|
|
|
|
|
Araştırma Görevlisi |
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.6- İdari Personel
Merkezimizde kadrolu idari personel bulunmamaktadır.
Hizmet Sınıflandırması | Dolu | Boş | Genel Toplam | Doluluk Oranı (%) |
Genel İdari Hizmetler Sınıfı |
|
|
|
|
Teknik Hizmetler Sınıfı |
|
|
|
|
Sağlık Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
|
Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
|
Avukatlık Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
|
Din Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
|
Yardımcı Hizmetler Sınıfı |
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
4.11- Sözleşmeli Personel ve Geçici İşçiler
Hizmet Çeşidi | Kişi Sayısı |
Temizlik Hizmeti |
|
Güvenlik Hizmeti |
|
Yemek Hizmeti |
|
Diğer (Belirtiniz) |
|
Diğer (Belirtiniz) |
|
Toplam |
|
5- Sunulan Hizmetler
Kurslar
5.1. Eğitim Hizmetleri
Merkezimiz araştırma ve uygulama merkezi olduğundan çocuk eğitimi amaçlı eğitim faaliyetleri düzenlenmektedir.
2024 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN EĞİTİMLER
| Etkinliğin Adı | Tarih | Süre /saat | Katılımcı Sayısı | Belge Türü | Eğitim Memnuniyet Sonucu | |
1 | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Uygulaması | 06.09.2024 | 3 | 30 | - |
| |
2 | Çocuk Hak ve Sorumlulukları | 22.11.2024 | 3 | 100 | - |
| |
3 | Bağlarbaşı İlkokulu Çocuklarıyla Eğitim Faaliyeti | 13.12.2024 | 4 | 50 | - |
| |
4 | Fark Yaratmak İçin Keşfet Proje Eğitimi | Şubat-Haziran 2024 |
| 100 |
|
| |
| TOPLAM |
|
| ||||
| Toplam Katılım Belgesi Sayısı |
| |||||
| Toplam Sertifikalı Eğitim Sayısı |
| |||||
| Toplam Belge Verilmeyen Eğitimlerin Sayısı | 4 |
| ||||
| Ortalama Anket Sonucu | ||||||
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
6.1 Ön Mali Kontrol
Birimimize özel bir iç kontrol sistemi mevcut değildir.
AMAÇ VE HEDEFLER
II-
AMAÇ ve HEDEFLER
A. Amaç ve Hedefler
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ | STRATEJİK HEDEFLERİMİZ | TEMEL STRATEJİLERİMİZ |
SA-3 Paydaşlara ve topluma katkı sunmak | SH-2 Topluma yönelik faaliyetleri geliştirerek, Üniversite-Şehir iletişimini artırmak | · Eğitim alanında ihtiyaç duyulan eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin belirlenmesi. · Programın içeriğinin belirlenmesi ve planlanması. |
SH-4 Dış paydaşlara verilen danışmanlık ve eğitim hizmetleri geliştirilecektir. | · Çocuk eğitimi konusunda eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik görüşmeler yapmak ve paneller düzenlemek. · Çocuk eğitimi ile ilgili yapılan toplantılara katılmak ve bu tür toplantıları düzenlemek. | |
SA-4 Kurumsal kapasiteyi güçlendirmek | SH-4 İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarını güçlendirerek personelin yetkinliğini artırmak ve hizmet içi eğitimlerle sürekliliğini sağlamak | · Hizmet içi eğitime önem verilecek, koordinasyon tek birimce sağlanacaktır.
|
B. Temel Politikalar ve Öncelikler
2024 yılının eğitim ve kültür faaliyetlerini gerçekleştirmeye ve merkezin gereksinim duyduğu mekânsal yapı ve eğitim materyallerini tamamlamaya çaba gösterilmiştir.
Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), Mersin Üniversitesi’nin kalite el kitabında ve stratejik planında yer alan, “toplumsal hizmet” misyonunun temel öğelerinden biridir. Bu yükümlülükten yola çıkılarak CEMER’in, Mersin’deki kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yapabilmesi ve topluma katkı sunulması amacına odaklanılmasına karar verilmiştir.
FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
III-
FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Gerçekleşmeleri
1.1-Bütçe Uygulama Sonuçları
Birimimiz bütçeden herhangi bir harcama yapmamıştır.
Bütçe Tertibi | Kesintili Bütçe Ödeneği (a) |
Eklenen (b) | Düşülen (c) | Yıl Sonu Bütçe Ödeneği (d) | Harcama (e) |
Kalan (f) | Harcama/YSB % (e/d) | Harcama/KBÖ % (e/a) |
| ||
01 | PERSONEL GİDERLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
01 | 01 | MEMURLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01 | 02 | SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01 | 03 | İŞÇİLER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01 | 04 | GEÇİCİ PERSONEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01 | 05 | DİĞER PERSONEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02 | SOS.GÜV.DEV.PRİ.GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
02 | 01 | MEMURLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02 | 02 | SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02 | 03 | İŞÇİLER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02 | 04 | GEÇİCİ PERSONEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | MAL VE HİZMET ALIM GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
03 | 02 | TÜKETİME YÖN.MAL VE MALZ. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 03 | YOLLUKLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 04 | GÖREV GİDERLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 05 | HİZMET ALIMLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 06 | TEMSİL VETANITMA GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 07 | MAMUL MAL ALIM BAK VE ON. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 08 | GAYRİMENKUL MAL.BAK.ONA. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03 | 09 | TEDAVİ GİDERLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 | CARİ TRANSFERLER |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
05 | 01 | GÖREV ZARARLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 | 02 | HAZİNE YARDIMLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 | 03 | KAR AMACI GÜTM.KUR.YAP. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 | 04 | HANE HALK. YAP.TRANSFER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 | 06 | YURTDIŞINA YAP.TRANSFER. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | SERMAYE GİDERLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
06 | 01 | MAMUL MAL ALIMLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 02 | MENKUL SERM.ÜRETİM.GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 03 | GAYRİMADDİ HAK ALIMLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 04 | GAYRİMENKUL AL. VE KAMUL. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 05 | GAYRİMENKUL SERM.ÜR.GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 06 | MENKUL MAL.BÜYÜK ONA.GİD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 07 | GAYRİMENKUL BÜY.ON.GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 | 09 | DİĞER SERMAYE.GİD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
07 | SERMAYE TRANSFERLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
07 | 01 | YURTİÇİ SERMAYE TRANSF. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mali Denetim Sonuçları
3.1- Dış Denetim Sonuçları 3.2- İç Denetim Sonuçları
Tetkik sonucunda herhangi bir uygunsuzluğa rastlanmamıştır.
3- Diğer Mali Bilgiler
Birim : |
|
Görevlendirme Sayısı | - |
Görevlendirilen Personel Sayısı | - |
Yolluk-Gündelik Gideri (Konaklama dahil) | - |
B- Performans Bilgileri
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri
1.1. Faaliyet Bilgileri
Faaliyet Türü |
…Fakültesi |
…..Enstitüsü |
…Y.Okulu | ……Meslek Y.Okulu | …… İdari Birim |
Toplam |
Sempozyum ve Kongre |
|
|
|
|
|
|
Konferans |
|
|
|
|
|
|
Panel |
|
|
|
|
|
|
Eğitim Semineri |
|
|
|
|
|
|
Diğer Seminerler |
|
|
|
|
|
|
Açık Oturum |
|
|
|
|
|
|
Söyleşi |
|
|
|
|
|
|
Tiyatro |
|
|
|
|
|
|
Konser |
|
|
|
|
|
|
Sergi |
|
|
|
|
|
|
Turnuva |
|
|
|
|
|
|
Teknik Gezi |
|
|
|
|
|
|
Kurultay |
|
|
|
|
|
|
Çalıştay |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
Yayınlarla İlgili Faaliyet Bilgileri
2024 yılında, Merkezimizin görev ve sorumluluk alanına giren etkinliklerle ilgili olarak bir yayın yapılmamıştır.
KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
IV-
KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler – Değerlendirme
· Üniversitemiz pek çok alanda eğitim yapabilecek kapasiteye sahiptir.
· Mersin Üniversitesi’nin Mersin’de bulunan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarıyla iletişimini artırmasına katkıda bulunma çalışmaları sürmektedir. Bu konudaki görüşmelerin ve çalışmaların daha yoğun olarak devam ettirilmesi gereklidir.
· Birimin amaç ve hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik akademik personellerinin bulunması ve dış paydaşların destek sunması birimin üstünlükleridir.
B- Zayıflıklar - Değerlendirme
· Bütçesizlik
· Yetersiz personel kadrosu
· İdari personel olmaması
· Mekansal yetersizlik
ÖNERİ VE TEDBİRLER
V-
ÖNERİ VE TEDBİRLER
EKLER
Ek 2: Demirbaşlar
Hesap Kodu | I. Düzey Kodu | II.Düzey Kodu | DAYANIKLI TAŞINIRLAR | Ölçü Birimi | Miktarı |
253 | 03 | 01 | Yıkama, Temizleme ve Ütüleme Cihaz ve Araçları | Adet | 1 |
253 | 03 | 02 | Beslenme/Gıda ve Mutfak Cihaz ve Aletleri | Adet | 1 |
253 | 03 | 05 | Tıbbi ve Biyolojik Amaçlı Kullanılan Cihazlar ve Aletler | Adet | 3 |
255 | 02 | 99 | Diğer Büro Makineleri ve Aletleri Grubu | Adet | 1 |
255 | 11 | 03 | Masa, Sehpa ve Zeminde Sergilenen Süs Eşyaları | Adet | 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hesap Kodu | I. Düzey Kodu | II.Düzey Kodu | DAYANIKLI TAŞINIRLAR | Ölçü Birimi | Miktarı |
255 | 06 | 08 | Mühür ve Mühür Baskıları |
|
|
255 | 07 | 01 | Kütüphane Mobilyaları |
|
|
255 | 07 | 02 | Basılı Yayınlar |
|
|
255 | 07 | 03 | Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
|
|
255 | 08 | 01 | Eğitim Mobilyaları ve Donanımları |
|
|
255 | 08 | 02 | Öğrenmeyi Kolaylaştırıcı Ekipmanlar |
|
|
255 | 09 | 01 | Doğa Sporlarında Kullanılan Demirbaşlar |
|
|
255 | 09 | 02 | Salon Sporlarında Kullanılan Demirbaşlar |
|
|
255 | 09 | 03 | Saha Sporlarında Kullanılan Demirbaşlar |
|
|
255 | 09 | 99 | Diğer Spor Amaçlı Kullanılan Demirbaşlar |
|
|
255 | 10 | 01 | Güvenlik ve Korunma Amaçlı Araçlar |
|
|
255 | 10 | 02 | Kontrol ve Güvenlik Sistemleri |
|
|
255 | 10 | 03 | Yangın Söndürme ve Tedbir Cihaz ve Araçları |
|
|
255 | 11 | 02 | Duvarda Sergilenen Süs Eşyaları |
|
|
255 | 11 | 03 | Masa, Sehpa ve Zeminde Sergilenen Süs Eşyaları |
|
|
255 | 99 | 01 | Seyyar Kulube, Kabin, Büfe, Sandık ve Kafesler |
|
|
255 | 99 | 02 | Seyyar Tanklar ve Tüpler |
|
|
255 | 99 | 03 | Sergileme ve Tanıtım Amaçlı Taşınırlar |
|
|
253 | 02 | 01 | Tarım ve Ormancılık Makineleri ve Aletleri |
|
|
253 | 02 | 02 | İnşaat Makineleri ve Aletleri |
|
|
253 | 02 | 03 | Atölye Makineleri ve Aletleri |
|
|
253 | 02 | 04 | İş Makineleri ve Aletleri |
|
|
253 | 02 | 05 | Güç Elektroniği ve Basınçlı Makineler ile Aletleri |
|
|
Ek 3: Harcama Yetkilisi İç Kontrol Güvence Beyanı
Harcama Yetkilisinin İç Kontrol Güvence Beyanı
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
Harcama yetkilisi olarak görev ve yetkilerim çerçevesinde;
Harcama birimimizce gerçekleştirilen iş ve işlemlerin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi malî yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, birimimize bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, birimimizde iç kontrol sisteminin yeterli ve makul güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır.
Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. (Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (28.01.2024)
Prof. Dr. Emine YILMAZ BOLAT
Müdür