Ders Bilgileri
BEHAVİAR THERAPİES | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RPD421 | Fall | 3 | 0 | 3 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | none |
Dili | en |
Türü | Elective |
Seviyesi | Bachelor's |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mehmet GÜNDOĞDU |
Öğretim Sistemi | Face to Face |
Önerilen Hususlar | none |
Staj Durumu | Available |
Amacı | Aimed to teach the basis of behavior therapies and behavior change methods based on behavir therapy theory |
İçeriği | basis of behavior therapy, classical conditioning, operant conditioning, reinforcement, behavior control with aversive stimulus, systematic desensitization |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | knows the basis of behavior therapy |
2 | understand classical conditioning process |
3 | understand operant conditioning process |
4 | practice behavior therapies to change behavior |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | basis of behavior therapy | lecturing, discussion |
2 | classical conditioning (pavlovian conditioning) | lecturing, discussion |
3 | classical conditioning (watsonian conditioning) | lecturing, discussion |
6 | higher order conditioning | lecturing, discussion |
4 | extinction and exposure therapy | lecturing, discussion |
5 | operant conditioning | lecturing, discussion |
7 | reinforcement | lecturing, discussion |
10 | midterm | |
8 | behavior control with aversive stimulus | lecturing, discussion |
9 | systematic desensitization | lecturing, discussion |
11 | practice | practice |
12 | practice | practice |
13 | practice | practice |
14 | practice | practice |
15 | practice | practice |
16 | Final Exam |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | |||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Mid-Term Exam |
2 | 0.6 | 5 | Final Exam |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | knows the basis of behavior therapy | 1 | 1 |
2 | understand classical conditioning process | 1͵3͵5͵7 | 1 |
3 | understand operant conditioning process | 1͵3͵5͵7 | 1 |
4 | practice behavior therapies to change behavior | 1͵3͵5͵7͵21͵22 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Course Duration | 14 | 3 | 42 |
1 | Course Duration Except Class (Preliminary Study, Enhancement) | 14 | 0 | 0 |
2 | Presentation and Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
3 | Web Research, Library and Archival Work | 11 | 10 | 110 |
4 | Document/Information Listing | 3 | 1 | 3 |
5 | Workshop | 0 | 0 | 0 |
6 | Preparation for Midterm Exam | 1 | 0 | 0 |
7 | Midterm Exam | 1 | 0 | 0 |
8 | Quiz | 0 | 0 | 0 |
9 | Homework | 0 | 0 | 0 |
10 | Midterm Project | 0 | 0 | 0 |
11 | Midterm Exercise | 0 | 0 | 0 |
12 | Final Project | 1 | 0 | 0 |
13 | Final Exercise | 0 | 0 | 0 |
14 | Preparation for Final Exam | 1 | 0 | 0 |
15 | Final Exam | 1 | 0 | 0 |
155 |