Ders Bilgileri
FOREIGN LANGUAGE II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
YDI102 | Spring | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | None |
Dili | en |
Türü | Required |
Seviyesi | Bachelor's |
Öğretim Elemanı( ları ) | Foreing Language Lecturers |
Öğretim Sistemi | Face to Face |
Önerilen Hususlar | None |
Staj Durumu | None |
Amacı | Aim to gain the language skills in English to communicate and to use for academical purposes. |
İçeriği | Present sontinous tense, past tense, regular-irregular verbs, definitions, countable- uncountable nouns, adjectives, adverbs, vocabulary studies, future tense, comparing structures, present tense and past tense details. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Have relations in the target language. |
2 | Gain abilities for academic researches. |
3 | Translate intermediate and upper intermediate level. |
4 | Explain what they read in the target language. |
5 | Write in the target language at intemeadiate and upper intermediate level. |
6 | Listen at intemeadiate and upper intermediate level. |
7 | Explain themselves by speaking in the target language. |
8 | Talk to the native speakers of the target language. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Countable and uncountable nouns | Lecture |
2 | Adjectives | Lecture |
3 | Exam | Examination |
4 | Obligations | Lecture |
5 | Past tense | Lecture |
6 | Past tense | Lecture |
7 | Vocabulary studies | Lecture |
8 | Past tense: Questioning and answering | Lecture |
9 | Future tense | Lecture |
10 | Comparing structures | Lecture |
11 | Comparing structures | Lecture |
12 | Comparing structures | Lecture |
13 | Present tense | Lecture |
14 | Comparing present tense and past tense | Lecture |
15 | Conjunctions | Lecture |
16 | Final Exam | Examination |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | English for Life, Tom Hutchinson, Oxford Press | Textbook |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Mid-Term Exam |
2 | 0.6 | 5 | Final Exam |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Have relations in the target language. | 1͵2 | |
2 | Gain abilities for academic researches. | 1͵2 | |
3 | Translate intermediate and upper intermediate level. | 1͵2 | |
4 | Explain what they read in the target language. | 1͵2 | |
5 | Write in the target language at intemeadiate and upper intermediate level. | 1͵2 | |
6 | Listen at intemeadiate and upper intermediate level. | 1͵2 | |
7 | Explain themselves by speaking in the target language. | 1͵2 | |
8 | Talk to the native speakers of the target language. | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Course Duration | 14 | 4 | 56 |
1 | Course Duration Except Class (Preliminary Study, Enhancement) | 14 | 2 | 28 |
2 | Presentation and Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
3 | Web Research, Library and Archival Work | 2 | 3 | 6 |
4 | Document/Information Listing | 0 | 0 | 0 |
5 | Workshop | 0 | 0 | 0 |
6 | Preparation for Midterm Exam | 1 | 3 | 3 |
7 | Midterm Exam | 1 | 1 | 1 |
8 | Quiz | 0 | 0 | 0 |
9 | Homework | 0 | 0 | 0 |
10 | Midterm Project | 0 | 0 | 0 |
11 | Midterm Exercise | 0 | 0 | 0 |
12 | Final Project | 0 | 0 | 0 |
13 | Final Exercise | 0 | 0 | 0 |
14 | Preparation for Final Exam | 1 | 5 | 5 |
15 | Final Exam | 1 | 1 | 1 |
100 |