2017 Dgs( Ek Yerleştirme) ile Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri

++

 


Sevgili öğrenciler;


2017 DGS(ek yerleştirme)  ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt için gerekli belge ve kayıt işlemleri için açıklamalar aşağıda belirtilmiştir. 



Kayıt Tarihi :  07-13 Kasım 2017

Kayıt Yeri: Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (Mersin Üniversitesi Çiftlik Köy Kampüsü Yenişehir / MERSİN

 -İlçelerde yer alan okulları kazan öğrencilerin  kayıtları ilçelerde yapılacaktır.


Kayıtta İstenecek Belgeler:
1-Önlisans diploması ve Lise Diplomasının  aslı yada onaylı örneği

2-1995 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için askerlik şubesinden veya e-devlet üzerinden alacakları askerlik durum belgesi.

3-Katkı payını ödediğine dair dekont.(İkinci Öğretim Öğrencileri)

4-2 adet  4,5 cm X6 cm boyutunda vesikalık fotoğraf. 

5-Kimlik fotokopisi.

6-Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet) 

7-Kayıt Bilgi Formu (1 Adet )

 

Katkı payı ödemelerini Tüm Ziraat Bankası bankamatikleri veya internet bankacılığı işlemleri ile ödemenizi yapabilirsiniz, banka veznelerinden ödeme alınmayacaktır. Diğer bir banka kanalıyla elden veya havale vb. yöntemle ödeme yapmanız mümkün değildir. Bu gibi bilgilendirmelere önem vermeyiniz. Ziraat bankası bankamatikleri ile Ziraat Bankası internet bankacılığı işlemlerinden T.C. kimlik numaranızı belirtmek suretiyle ödemelerinizin yapılabileceğini unutmayınız. 

 

Kaydınızın tamamlanabilmesi için Ön Kayıt İşlemlerini eksiksiz bir şekilde tamamlamanız gerekmektedir. Bu sistem kayıt işlemlerinizi olabildiğince hızlı ve basit bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Sürecin nasıl işleyeceği konusunda aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir.

  

1. Öğrenci Numaranızı Edinin:

 http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi giriş sayfasını açın. Bu sayfada bulunan «Öğrenci No. Sorgula» sekmesini açıp gelen ekranda TC Kimlik Numaranız, doğum tarihinizi ve ekranda görünen doğrulama kodunu girip « Sorgula» butonuna basarak üniversite yaşantınız boyunca kullanacağınız Öğrenci Numaranızı öğrenin. Öğrenci Numaranız XX-XXX-XXX formatındadır. Sisteme yapacağınız girişlerinizde rakamların arasındaki  “ – “ (tire) işaretini koymayı unutmayınız.

 

Öğrenci numaranızın ilk iki hanesi kayıt yılınızı, takip eden üç hanesi bölüm/program kodunuzu, son üç hanesi de kayıt sıra numarasını ifade etmektedir.

 

 2.Kişisel Bilgilerinizi Güncelleyin:

 Öğrenci Numaranızı aldıktan sonra, http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden, «Sisteme Giriş» sekmesi aktif iken, Öğrenci Numaranız ve Şifreniz ile giriş yapın. İlk kullanımda şifreniz TC Kimlik numaranız olarak düzenlenmiş olacaktır. Kayıt işlemlerinden sonra ÖİBS'ye yapacağınız ilk girişte şifrenizi mutlaka değiştirin ve kimseyle paylaşmayın.

 

Açılan ekranda «Ön Kayıt» sekmesinden güncellenmesi istenen tüm bilgileri girip kaydedin. Bu bilgilerin doğruluğu öğrenciliğiniz süresince ve takiben de mezuniyetinizde sorun yaşamamanız bakımından kritik önem taşımaktadır. Kaydettikten sonra kayıt sırasında gerekli olacak aşağıdaki belgeleri yazdırın.

 

 ·Öğrenci Kayıt Belgesi (1 Adet Yazdırılacak)    

 ·Kayıt Bilgi Formu (1 Adet Yazdırılacak)       


Not: İstenen belgelerden transkript ve ders içeriklerinin ders muafiyet işlemlerini yapılabilmesi için öğrencinin yerleştiği Fakülte/Yüksekokul' a teslim edilmesi gerekmektedir. 

 

 

Not:Kayıtlar şahsen veya noter vekaleti verilen kişi aracılığı ile yapılabilecektir.


  • 2017-11-10 07:42:31
  • 188